Väntan är över…

Idag fick jag veta att jag har fyra tumörer till i det bröst som jag just opererat. Den största var 3 cm alltså större än den jag opererade ut 😱

Operation blir 7/1 och innan det ska jag träffa plastik. Det blir ju inga nya bröst just nu utan enbart en borttagning av bägge brösten. Plastik ska ändå få vara med och bestämma så det blir så snyggt som möjligt, så det ska kunna göras nya bröst om ett par år.
Sedan blir det strålning eftersom tumörerna sitter över hela bröstet. Kommer förmodligen att vägra mer cellgifter om dessa tumörer visar sig vara samma ( trippelnegativa )
Alla som står mig nära vet vad jag känner för cellgifter och har nya tumörer vuxit 3 cm sedan i juni på starka cellgifter så hoppas jag att läkarna förstår mig 😁

Viktigt att nämna är att jag gjorde både en datortomografi och en PET Scan på brösten i juni under och då menade de att allt såg bra ut… Ska gå till botten med detta så fort jag får ork efter operationen.

Jag som just landat i att få ett par nya bröst får helt tänka om… Inga bröst alls… Pepptalk på det? 😂 Nä det blir inte lätt men det är mitt liv det handlar om och inget svårt val… Ni ser, har redan börjat peppa mig själv så gott det går.
Vi hade en underbar vecka på Gran Canaria och jag kunde verkligen släppa hela cancerskiten… Lägger ut lite bilder för er som inte har Facebook.

Imorgon bär det av till landet för att träffa hela tjocka släkten. Det ska bli mysigt 😍

Önskar er alla en riktigt fin jul 😘

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/085/67185182/files/2014/12/img_2455.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/085/67185182/files/2014/12/img_2383.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/085/67185182/files/2014/12/img_2536.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/085/67185182/files/2014/12/img_2370.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/085/67185182/files/2014/12/img_2708.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/085/67185182/files/2014/12/img_2759.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/085/67185182/files/2014/12/img_2609.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/085/67185182/files/2014/12/img_2847.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/085/67185182/files/2014/12/img_2917.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/085/67185182/files/2014/12/img_2913-1.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/085/67185182/files/2014/12/img_2865-1.jpg

9 tankar på “Väntan är över…

  1. Anna S

    Härligt att ni hade en underbar semester!! Att njuta av livet är en av de viktigaste sakerna! Att sen något jävlas med er för att störa lyckan är kanske inte helt sjysst….. Vi alla finns runt er och håller alla tummar och tår att du/ni orkar må bra och njuta av varandra i detta osäkra. Tänker på er och måste få säga att er kärlek till varandra i familjen syns så tydligt och strålar över oss andra. Att älska och våga visa det är livet! Kärlek i massor!! Kram.

    Svara
  2. Kathy

    Kära Katrin, när man ser era semesterbilder och då speciellt fotona på dig kan man, som oinvigd, inte se att du bär på ängslan och den förbannade cancern 😦 Du är så vacker, livfull och lycklig med din familj!! Det måste ha varit skönt att komma hemifrån och att få tänka på lite annat än sjukdom och behandlingar och samtidigt hämta lite kraft igen efter de jobbiga behandlingarna. Du ville få igång lite peptalk, bröst eller inte. Personligen skulle jag inte tveka att ta bort brösten och bli frisk. Livet är viktigare! Du kommer aldrig att tappa din charm och du kommer alltid att vara vacker även utan bröst. Hoppas du får en avkopplande jul- och nyårshelg med dina nära och kära och får hämta krafter till dina kommande behandlingar. Hälsa mamma och pappa! Skickar en varm och innerlig julkram. Tänker på dig!

    Svara
  3. Percy Holm

    Det är för jävligt! Du har ju redan gått igenom så mycket att man trodde det skulle vara över nu. Du ska veta att vi tänker på dig och följer allt du skriver. Och jag kan inte säga hur mycket jag beundrar dig för att du orkar fortsätta dina kommentarer, som säkert hjälper andra i en liknande situation. Nu håller vi tummarna inför operationen den 7 januari.
    Du tänker naturligtvis helt rätt att väntan på nya bröst får ha underordnad betydelse.
    Roligt att ni hade en så fin vecka på Gran Canaria och att du ska fira jul på landet med dina närmaste. Hoppas ni får en skön jul trots omständigheterna och krama om dig själv och hela familjen från
    Morbror Percy och Lena

    Svara
  4. Percy Holm

    Det är för jävligt! Du har ju redan gått igenom så mycket att man trodde det skulle vara över nu. Du ska veta att vi tänker på dig och följer allt du skriver. Och jag kan inte säga hur mycket jag beundrar dig för att du orkar fortsätta dina kommentarer, som säkert hjälper andra i en liknande situation. Nu håller vi tummarna inför operationen den 7 januari.
    Du tänker naturligtvis helt rätt att väntan på nya bröst får ha underordnad betydelse.
    Roligt att ni hade en så fin vecka på Gran Canaria och att du ska fira jul på landet med dina närmaste. Hoppas ni får en skön jul trots omständigheterna och krama om dig själv och hela familjen från
    Morbror Percy och Lena

    Svara ↓

    Svara
  5. Margareta Gerdin

    God Jul Katrin ❤ vilka härliga bilder från er semester! Skönt att rymma från vardagen och lämna cancerskiten hemma! Blir ledsen när jag läser om ännu flera tumörer och hur snabbt det gått trots cellgifter i massor. Förstår din fråga hur det kan bli så men det måste väl ändå läkarna ha ett svar på eller?
    Jobbigt med operation och massor av blandade känslor men vad är alternativet…. Du har två underbara flickor och en man som älskar dig så mycket, familj, släkt och vänner! Och så vi vi tjöttanter i grp 8 😉 Du kommer att sörja dina bröst såklart! Jag fick ett tips av en psykolog att ta en vacker sten (i ditt fall två) och begrava den, som ett avslut! För min del kändes det bra ❤
    Hoppas du kan njuta nu av helgen och all lycka till dig den 7/1! Jag ska tänka extra mycket på dig den dagen.
    Kramar och kärlek ❤
    Maggan

    Svara
  6. Ingegerd Alvbring

    Så fina semesterbilder! Hoppas julen är bra trots de trista beskeden. Tänker på dig nu och särskilt den 7 januari! Kram!

    Svara
  7. Marie Jungegård

    Hej Katrin o hela familjen också så klart! Du är den tappraste modigaste o mest positiva människa jag vet. Om det är någon som fixar det här så är det DU!!! Skönt att ni hade en så bra semester,(bilderna är så härliga) hoppas att julen också varit fin. Finns det något det något jag kan hjälpa till med i samband med operation eller när ni skall flytta är det bara att hojta till!! Tveka inte !!! Ha det så bra o Ett riktigt Gott Nytt År!
    Kramar i massor Marie

    Svara

Lämna en kommentar